zondag 23 december 2012


Langzaam bevrijdt ik mezelf uit de greep van James. Hij glimlacht en wrijft even door mijn haren. Ik hoor een sleutel in het slot. Zou Veerle dit gepland hebben? James haalt een hand door zijn haar. Hij loopt richting de keuken. ‘Wil je nog iets drinken?’ roept hij terwijl hij de keuken instapt. Ik ga weer op de bank zitten. ‘Nee, dank je.’ Veerle komt de woonkamer in gerend. ‘Mijn Sterretje!’ gilt ze. Ze grijpt mijn handen vast en springt opgewonden op en neer. Ik lach verlegen en laat mijn blik op de grond vallen. Veerle slaat opgewonden haar armen om me heen. ‘Ik ben zó blij voor je.’

Ik loop de garage in. De jongens van de band zitten allemaal binnen. Ze kijken me nieuwsgierig aan. Ik had ze allemaal laten komen. Veerle gooit haar tas in de hoek. Ik had haar meegevraagd omdat zij de enige is die al weet dat mijn moeder heeft toegestemd. Ik ga op de bank zitten en kijk glimlachend de garage rond. Alec opent een bierblikje. ‘Nou, ga je ons nog vertellen waarom we op onze vrijdagavond hierheen moesten komen? Ik wilde uit gaan.’ ‘Ach,  moet je het nog even uitstellen om een slachtoffer te kiezen voor je grijpgrage handjes?’

Alec staat chagrijnig op. ‘Ik ga.’ Hij gooit een drumstokje richting mijn hoofd. Ik ontwijk het stokje, het komt met een klap tegen de muur aan. Hij loopt richting de deur. ‘Mijn moeder gaat akkoord. We krijgen een platencontract en als reclame worden we het nieuwe gezicht van het schoenenmerk van mijn vader. Reken maar op een uniek paar.’ Ik steek mijn voeten in de lucht om mijn unieke, ondertussen al behoorlijk vieze, schoenen te laten. Ik ben nog steeds trots op de schoenen. Ik ben trots op mijn vader die een hoge directeur is van het merk. Ik zie de spieren in Alec zijn lichaam aanspannen. Langzaam draait hij zich om. Er verschijnt een twinkeling in zijn ogen. Hij kijkt me doordringend aan. ‘Maak je een grapje?’ fluistert hij schor. Ik schud mijn hoofd. Alec is in twee stappen bij me. Zijn linkerhand legt hij op mijn rug, met zijn rechterhand pakt hij mijn hoofd vast. Hij trekt me naar zich toe en voordat ik het weet, voel ik zijn lippen op de mijne. We staan weer te zoenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen